Monday, June 18, 2012

Cum sa faci bani?

Da domne, asta e intrebarea. Sau nu? Habar n-am...

Cert e ca intotdeauna vei gasi un om care va incerca sa te bage intr-o chestie din care "vei face bani". Un sistem garantat, plm din care sigur ies bani. V-am spus povestea omului care incearca sa se imbogateasca "inteligent". Dar pe langa tipul asta mai sunt si altii.

Era prin 2005 daca nu ma insel, cand ma abordeaza un coleg de camin. Ca vezi, ca am o idee de afacere, ca plm, daca putem sa ne intalnim. Omul facuse el facultatea de calculatoare dar nu putea convinge pe nimeni de asta... ma rog, decid ca nu am ce pierde si zic sa ne vedem. Ne intalnim noi prin Bucuresti la Liceul Sincai (aici). Intram intr-o sala a liceului asta si vad eu ca incepe sa se imputa treaba, reclame, slobozuri din astea menite sa arate frumos. Asa am aflat eu de Amway. Amway astia (sa numim asa gloata de spalati pe creier) voiau sa imi vanda mie produse. Dar voiau sa imi vanda in cantitati industriale-n plm. Pasta de dinti la kilogram sau plm, de parca as spala cu pasta de dinti si in baie si pe jos. Oricum niste prezentari subtiri, dar bine gandite pentru prosti, ca vezi tu cum ajunge la nivel diamant, smarald, cacat, muie cu pisat si alte pietre pretioase in sistemul lor MLM. Era si un ex-cercetator de la institutul de fizica care zicea el ca ce de bani are in plm cu Amway astia (nush ce pietroi pretios era) si ca a plecat de la institutul de fizica ca era platit prost. Am vazut cat de bine castiga cand l-am vazut la ski la Straja, o statiune semi-mizera pe vremea aia. Cool man! Amuzant e ca colegul asta al meu avea si un cont si putea vedea produsele pe site. Am luat si eu niste preturi si comparand cu pretul unor paste de dinti "mainstream" am concluzionat ca era mai scump sa iei de la Amway (pret/ml). Deci o mare muie din nou referitoare la partea cu "produsele noastra sunt mai ieftine, ca nu au in pretul lor si reclama". Oamenii erau insistenti, m-am intalnit cu ei la terasa. Am platit eu sucul ca ei erau prea ocupati sa imi explice cum devin ei nush ca cacat de piatra pretioasa. Trebuia sa cumpar initial de 10 milioane pe luna MINIM (sau pe acolo). Poate acum au mai scazut pretentiile ca criza ca chestii, plm. Mai imi explica unul ca el nu se duce la mare sa lucreze la "afacerea" lui. Ca apoi o sa se relaxeze el pe nu stiu ce cacat de plaja cu o denumire exotica de care mi se cam rupea mie. Asa se alintau ei, ca au o "afacere". In ce consta afacerea asta? Pai simplu, sa iei oameni si sa ii convingi sa ia produse din alea "ieftine" si "bune", mai ales bune, super mega calitate. Yeah right!

M-a mai chemat un coleg de camin (statea vizavi de mine in P16 regie) ca plm, are si el o idee "afacere". Imi da cateva zile in care putem sa ne intalnim. Intr-o zi pe undeva prin cartierul Militari, in alta zi prin Tineretului. Intuiesc eu ca e ceva Amway la mijloc dar ma bag, sa vad ce mai fac oamenii. Ne vedem la metrou Tineretului si ma duce in aceeasi sala. Dar de data asta era taxa de intrare(!), care era incasata de o semi-ștorfy. Eu zic ca nu vreau sa platesc, ea zice ca nu pot sa intru. Dar stau acolo si ma uit in sala, aceleasi mecle, am vazut ex-cercetatorul si pe o tipa cu talent (pe bune!) de prezentatoare. Adica sa fim realisti, tipa reusea sa convinga mintindu-te frumos. Daca erai mai bou sau nu te documentai, al ei erai. Deja ma gandeam la toti detergentii, substantele de curatat si pasta de dinti care o vindea la litru/kg/metru cub. Mi-am continuat drumul spre centru ca deja eram aproape.

Si ca sa fie treaba completa cu Amway ma cheama de data asta un coleg, om mai competent decat cei de mai sus pentru o "afacere". Stiu ca omul se bagase cu multe proiecte pe net si chiar ma asteptam la o idee de la el. Dar ma duc si apar doi imbracati frumos la el acasa. Alti cretini Amway. Aia abia asteptau cu o servieta sa imi prezinte produse de curatat bijuterii & stuff. Auzi tu-n pula mea, la cate bijuterii am eu cu prietena, au intuit exact ce imi lipsea... NOT. Si imi arata cat de albe devin dupa ce le baga in apa amestecata cu cacat de-al lor. Imi mai arata niste cacaturi si imi spun ca ei au statut, ca plm, ca ei au o "afacere" in Slobozia (pe bune!) Eu le zic ca asemenea afaceri nu produc nimic ca-s de cacat, dar politicos, ca eu doar pe net sunt vulgar :) Pleaca aia de la amicul asta, care sincer m-a surprins ca s-a bagat in basina aia de "afacere" si noi bem o bere. Tot raman oarecum surprins de cum cacat l-au convins pe asta.

Anyfuckingway aud de prezentatori TV care sunt bagati in alte cacaturi asemanatoare. Deci prostia capata noi proportii, e bine de stiut. E bine ca exista o masa critica de prosti care sa ii faca pe astia bogati. Sa nu fiu inteles gresit, eu sunt de acord sa cumpere omul produse cand vrea el si cum vrea el, dar sa nu ma futa astia la melodie cu cacaturile lor ca nu-i inghit. Sunt cam ca aia ce vor sa ma convertesc la turnul lor de veghere si sa ma duc la intalnirile lor.

Imi aduc aminte si de tapa cu masinile de cusut Zinger/Singer. Ca cica castigi, ca nu stiu ce cacat. Doar ca la inceput tre' sa le dai niste bani ca sa verifice ei nu stiu ce serie. Si culmea am vazut "afacerea" singer in afise acum maxim 2 ani. Deci despre asta e vorba in teapa cu masini Singer/Zinger daca nu stiati. Evident ca banii aia nu ii mai vedeai, dar plm, aveai masina Zinger. Puteai sa iti cosi cu ea pantalonii in cur, ca bani de imbracaminte pula, doar i-ai dat.

Ceva vreme n-am mai auzit de amway astia dar recent ca tot is pe facebook ma contacteaza un gică, Artur Rusu, cu o idee de "afacere". Nu-l stiu, evident, dar sper sa devenim prieteni odata cu postul asta :)


Deci puletul gaseste introducerea ideala: "poate nu ma cunosti dar e posibil sa ..." extrem de clar, ce kkt.

Apoi imi explica despre munca cu oamenii - intuiesc ca se refera la faptul ca tre' sa ii bullshituiesc sa cumpere produse de kkt de la nu stiu ce producator/distribuitor obscur.

Ii cer sa imi explice intr-un mesaj modul "real" de a face bani.

Raspunsul vine destul de repede. E greu de explicat, hai cu noi sa vezi ce prezentatori bullshituitori avem pe langa parcul Cismigiu. Te conving aia sa cumperi pasta de dinti cu galeata, ca doar doar s-o spala tot neamul, rudele de gradul 5 included.

Marș la căcat, draga Artur!

Da, am presupus chestii, dar sa bat drumul pana acolo ca sa ma port frumos mai bine ii injur pe internet, ca de aia am internet nu?

In concluzie, de la mine, utilizator de internet:

Dragi:

- tepari mlm
- amway-isti
- oameni care vreti sa imi vindeti ceva
- oameni care vreti sa ma convertiti la religia X
- straini imbracati frumos care imi spuneti ca "jesus loves me" si care imi spun ca sunt trist ca nu cred in spiritul sfânt

Ma piș pe afacerea voastră, mă piș pe lucrurile care vreți sa mi le turnați pe gât. Mă cac pe critica voastră, mă cac pe prefăcătoriile voastre, pe costumele prin care vreți să îmi arătați că aveți statutul lu' pește. Mă cac în cutia voastră craniană că poate așa incepeți sa gândiți.

Și o dedicație



Vad ca ma mananca degetele in ultimul timp; pentru amuzament poate sa va dau noile mail-uri de spam primite dupa ce au spart aia conturile de linkedin.

2 comments:

Tudor Barbu said...

Frumos explicata teapa amway...mi-a placut.Numai de bine!Tudor B

Unknown said...

esti funny man, pe cat de interesanta pe atat de comica povestea ta. Like!